Suid-Afrika is vir die tweede agtereenvolgende jaar aangewys as die gevaarlikste land ter wêreld om in te bestuur. Volgens navorsing deur Zutobi, ‘n aanlyn-bestuurdersoplei-
dinghulpbron, beklee Suid-Afrika die eerste plek op hierdie onbeny-
denswaardige ranglys.
Ten spyte van ‘n snelwegspoedperk van 120 km/h, soortgelyk aan veiliger lande soos Noorweë, sukkel Suid-Afrika met lae sitplekgordelgebruik. Slegs 31% van voorste passasiers gespe vas, in vergelyking met Noorweë se 97,8%.
Die faktore wat ontleed is, het ‘n ge-
raamde 24,5 padverkeersterftes per
100 000 van die bevolking aan die lig gebring. Suid-Afrika het ook die hoogste aantal alkoholverwante padverkeersterf-
tes met ‘n ontstellende 57,5%.
Ná Suid-Afrika volg Thailand en die Verenigde State as die gevaarlikste lande, terwyl Noorweë, Ysland en Japan as die veiligste lande aangewys is om in te bestuur.
Padongelukke in vakansieseisoene
Padsterftes in Suid-Afrika word dikwels met lang vakansies geassosieer. Paasfees en feesseisoenreise lei altyd tot ‘n toename in sterftes. Suid-Afrika se padgeweld is jaarliks ‘n nasionale bekommernis.
Onlangs het beleidmakers en be-
dryfsleiers ‘n bespreking gedeel met die doel om oplossings vir hierdie probleem te vind.
Die uitvoerende hoof van
Aware.org, Mokebe Thulo, wat hierdie gesprek gelei het, het bestuurdergedrag sowel as die kwessie van voetgangers beklemtoon.
“In verlede jaar se syfers is minstens 40% van padsterftes aan die einde van die jaar aan voetgangers toegeskryf,” het sy gesê.
“Wat bestuurdergedrag betref, sluit dit bestuurders in wat onder die invloed van alkohol bestuur, bestuurdermoegheid, bestuurders wat nie die padreëls volg nie, bestuurders wat te vinnig ry en nie sitplekgordels dra nie, en motors wat nie padwaardig is nie,” het Thulo bygevoeg.
Thulo het genoem dat die padveilig-
heidsprogram sedertdien daarin geslaag het om hierdie kwessies te verminder. Die program, wat reeds in Gauteng geïmplementeer is, behels wetstoepassing, insluitend die Johannesburgse Metropolitaanse Polisiedepartement (JMPD) en die Padverkeersbestuurskorporasie (RTMC).
“Gauteng was een van die drie provinsies wat ‘n afname ervaar het. Ons sien dat meer wetstoepassing wat korrek gedoen word meer sukses oplewer. Dit sluit sigbaarheid en die hou van padblokkades in, sowel as bestuurders wat gekeur word,” het Thulo gesê.
Die statistieke beklemtoon kritieke kwessies vir verbetering in padveiligheid en bestuurdergedrag in Suid-Afrika, terwyl regeringsinisiatiewe poog om die situasie te verbeter.




